Ontdek het vernieuwende van Daily Paper

Ontdek het vernieuwende van Daily Paper

We krijgen allemaal langzaam weer de zomer in de bol, en dat geldt ook voor mij. Zeker als ik denk aan nieuwe kleren kopen. Een van de voordelen van de zomer is toch wel het mogen aanvullen van je zomergarderobe, het liefst met mooie en verantwoordelijk gemaakte stukken. Snap jij een beetje wat ik bedoel, en wil jij dit ook? Kijk dan eens naar de kleding van Daily Paper.

Een stukje geschiedenis

Het Amsterdamse modehuis werd in 2012 opgericht, door drie vrienden. Het begon onofficieel in 2008, toen de vrienden een blog runden waar ze soms T-shirts verkochten. Maar het echte bedrijf Daily Paper werd pas vier jaar later opgericht. De kleding is geïnspireerd op verschillende Afrikaanse culturen, wat terugspeelt op de afkomst van de oprichters. De ontwerpen zijn vaak simpel en ready-to-wear en zullen nagenoeg iedereen staan. Het belangrijkste voor Daily Paper is het vertalen van oude Afrikaanse tradities naar een moderne tijd, met nog altijd een ruw randje.

Daily Paper: net even anders

Iets wat Daily Paper anders, en op een bepaalde manier superieur, maakt aan andere modehuizen, is hun gebruik van modellen. Ze gebruiken modellen van allerlei verschillende afkomsten voor hun kleding en geven niks om stereotypes of om de ‘traditionele schoonheid’ waar de modellenwereld zo doordrenkt mee is. Ze doen hun eigen ding en kiezen de mensen die zij het beste bij de kleding vinden passen.

In 2015 werden ze een universeel modehuis, toen ze hun eerste kledinglijn voor vrouwen uitbrachten. Deze kleren zijn zwaar geïnspireerd op sfeerbeelden uit Congo en andere oude Afrikaanse regio’s. Ook zijn ze in 2015 sportkleding gaan maken en meer limited editions gaan uitgeven. Ze blijven alsmaar vernieuwen en uitbreiden en zoeken constant nieuwe uitdagingen en inspiraties.

Mocht je dus een statement piece zoeken, of wil je kleding ontdekken die je nog nooit gedragen hebt, dan zit je bij Daily Paper waarschijnlijk wel goed. Shop ze!

Geef een reactie

Back To Top